به نام خدا

متن شعر واحد سنگین شب دوم محرم ورود قافله ی حسینی به سرزمین کربلا در ادامه مطلب آماده می باشد.

واحد سنگین شب دوم محرم




واحد سنگین شب دوم محرم



عرشیان از عرش اعلا آمدن روی زمین

از فراز منبر نور گشته اند خاک نشین

میچکد از چشم عالم اشک خون بر پایشان

میرود بالا صدای ناله از غم هایشان

ذره ای از خاک پاشون                           بر همه دردا دواست

قافله سالار غم ها                                  زینب درد آشناست

رسیده کربلا حسین

-------

تا رسیده پای زینب روی خاک کربلا

شد پریشون قلب زینب روی خاک کربلا

گرم دلها از وجود حضرت ساقی عشق

تکیه گاه خیمه عشق حضرت ساقی عشق

میگه زینب به ابالفضل                               از کنار من نرو

کاشکی میدیدی یه لحظه                        حال و روز خواهر و

زینب رسید به کربلا

-------

میتپه قلب هر عاشق تا که میگن یا حسین

نوکرا بازم رسیدن تا شنیدن یا حسین

با نگاه مادر تو من عزادارت شدم

از کوچیکیم تا به حالا من گرفتارت شدم

قربون ناله و نوحه                            سینه زن چشمای تر

خوش به حال هرکی بین                     روضه هات بگیره پر

غریب آشنا حسین






شاعر : مجتبی نظری پور




کپی برداری از مطلب فقط با ذکر منبع و نام شاعر مجاز میباشد.


منبع : وبلاگ شعر و سبک